Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Igor Choma uviedol, že tento úsek je rozdelený na dve časti.
„Prvý úsek Jablonov – Studenec je vybudovaný v polovičnom profile, predovšetkým z dôvodov financií, NDS ho musí financovať z vlastných zdrojov, “ informoval. Druhý úsek Studenec – Beharovce je financovaný z Európskej únie z Kohézneho fondu, zo štátneho rozpočtu, a tiež zo zdrojov NDS. Celá nová časť diaľnice je napojená na križovatku Spišské Podhradie, ktorá je prvá za budúcim tunelom Šibenik.
Celkové náklady na vybudovanie tohto úseku, ktorý končí pri tuneli Branisko, predstavujú viac ako 70 miliónov eur. S realizáciou stavby sa začalo v marci a apríli minulého roku. Na úseku Jablonov – Studenec sa nachádza osem mostných objektov v celkovej dĺžke viac ako 2,5 kilometra. „Na vybudovanie oceľového mosta pri Spišskej Kapitule bola použitá nová technológia, je to most, ktorý na Slovensku ešte nie je a je určite ojedinelý, “ konštatoval Choma. Na úseku Studenec – Beharovce sú dva mosty.
„Máme na D1 ešte tri povinnosti, jednou z nich je dobudovanie druhého profilu na úseku Jablonov – Studenec, druhou je dobudovanie druhej tunelovej rúry tunela Branisko a poslednou, najťažšou úlohou je dobudovanie zhruba osemkilometrovej diaľnice okolo Prešova, “ priblížil budúcnosť výstavby D1 šéf NDS.
0